Stanje na področju računalniškega razmišljanja v predšolski vzgoji (2022)

Študija je del delovnih dokumentov OECD o izobraževanju in predstavlja poglobljen pregled stanja računalniškega razmišljanja v predšolski vzgoji. Računalniško programiranje in z njim povezane spretnosti računalniškega mišljenja (CT) so bistvenega pomena za uspeh v današnjem akademskem in poklicnem svetu.

Stanje na področju računalniškega razmišljanja v predšolski vzgoji (2022)
Objavljeno: 02. marec 2023
dp 7-490-458

Študija je del delovnih dokumentov OECD o izobraževanju in predstavlja poglobljen pregled stanja računalniškega razmišljanja v predšolski vzgoji. Računalniško programiranje in z njim povezane spretnosti računalniškega mišljenja (CT) so bistvenega pomena za uspeh v današnjem akademskem in poklicnem svetu.

Na svetovni ravni se vse več pozornosti namenja spodbujanju spretnosti računalniškega razmišljanja ter uvajanju konceptov in jezikov računalniškega programiranja že v vrtcu in predšolski vzgoji. Orodja, učni načrti in okviri za spodbujanje računalništva v zgodnjem otroštvu morajo biti zasnovani in izvajani tako, da bodo vključevali otroke, ki še ne znajo brati in pisati, ki se učijo skozi igro, imajo kratek čas trajanja pozornosti in omejen delovni spomin, a tudi veliko naravno radovednost. Ta pregled povzema empirično in teoretično literaturo o stanju na področju CT, ki se nanaša na zgodnje učenje in razvoj, torej na obdobje, ko se majhni otroci uvajajo v temeljne spretnosti, kot sta pismenost in računanje, ki jih je mogoče skrbno dopolniti z raziskovanjem CT.

Na začetku delovnega dokumenta so navedene ključne opredelitve pojmov, povezanih s CT, in ozadje področja CT. Nadaljuje z razpravo o tem, kako je CT našel svoje mesto v učnih standardih in okvirih za zgodnje stopnje izobraževanja, ter o raziskavah o CT v zgodnjem učenju in razvoju. Nato so v pregledu poudarjena različna orodja, tehnologije in mediji, ki so bili razviti v zadnjem desetletju za podporo CT pri majhnih otrocih, vključno z vmesniki brez priključka in zaslona. Nazadnje pregled obravnava izvajanje programov CT v državah OECD ter razčlenjuje pomembna vprašanja enakosti in dostopa pri izobraževanju na področju CT.

Struktura delovnega dokumenta je razdeljena na naslednji način:

  1. Opredelitev računalniškega mišljenja, računalništva in programiranja
  2. Okviri računalniškega mišljenja in učni standardi
  3. Računalniško mišljenje ter zgodnje učenje in razvoj
  4. Orodja za zgodnje učenje računalništva
  5. Učinkovito in razširljivo izobraževanje na področju računalništva in informatike
  6. Pravičnost in dostop
  7. Zaključne ugotovitve in ključne ugotovitve za oblikovalce politik

Moje priljubljene vsebine

Deli na

O gradivu

Digitalna tehnologija/specializacija Digitalne veščine
Stopnja digitalnih veščin Osnovno
Industrija - Področje izobraževanja in usposabljanja Izobraževalne znanosti
Država Evropska unija
Ciljna skupina Digitalne veščine za vse, Digitalne veščine v izobraževanju
Tip Iniciative Mednarodna pobuda
Tip publikacije Delovni dokument
Digital Skill And Jobs Logo 1
Image 12