Poučevanje za prihodnost: Globalno sodelovanje, trajnostnost ter digitalna znanja in spretnosti (OECD 2023)

V tem poročilu so opisani izzivi in ključni trendi poučevanja in šol ter predstavljeni ambiciozni predlogi za izboljšanje izobraževalnih standardov v namen zagotovljanja ustreznega učenja glede na potrebe učencev, ne glede na ozadje.

Poučevanje za prihodnost: Globalno sodelovanje, trajnostnost ter digitalna znanja in spretnosti (OECD 2023)
Objavljeno: 12. maj 2023
iz8-437

Svetovni izobraževalni sistemi se soočajo z vrsto velikih izzivov, vključno z vprašanji, kako ostati pomembni v hitro spreminjajočem se svetu. Poročilo, Poučevanje za prihodnost: Globalna vključenost, trajnostnost in digitalna znanja in spretnosti, opisuje izzive in ključne trende šol in poučevanja ter določa ambiciozne predloge za izboljšanje izobraževalnih standardov v namen zagotovljanja ustreznega učenja glede na potrebe učencev, ne glede na ozadje.

Poročilo je bilo uporabljeno kot podlaga za začetek razprav o stanju svetovnega izobraževanja na mednarodnem vrhu o učiteljskem poklicu, ki je potekal aprila 2023 v Washingtonu udeležili so se ga ministri za izobraževanje, vodje sindikatov, drugi voditelji učiteljev, organizacije za gospodarsko sodelovanje in izobraževanje, v namen podpore učiteljskega poklica pri soočanju z velikimi izzivi izobraževanja 21. stoletja. Obravnavane teme so vključevale prihodnost učenja in načine za temeljito preoblikovanje delovanja izobraževalnih sistemov v prihodnjih desetletjih; analizo, kako privabiti in podpreti razvoj visokokakovostnih učiteljev. Predstavljene so bile dobre prakse poučevanja v dobi digitalizacije in načini za podporo poučevanja globalnih kompetenc v šolah ter kako spodbujati pravično in vključujoče učno okolje za vse. 

  • Na prvem zasedanju vrha so bili preučeni načini za izboljšanje in izboljšanje učiteljskega poklica. Nekatere države se soočajo z velikim pomanjkanjem učiteljev, v drugih pa je učiteljski poklic še vedno privlačna poklicna izbira. Teh razlik med državami ni mogoče preprosto pojasniti s plačami učiteljev ali materialnimi pogoji. Srečanje pa je bil obetaven prostor za vzajemno učenje in politični dialog.
  • Na drugem zasedanju so bili obravnavani načini izobraževanja o globalnih in kulturnih kompetencah ter državljanskem udejstvovanju. V številnih državah je to postalo pomembno vprašanje za zagotovitev boljše pripravljenosti študentov za udeležbo v medsebojno povezanem svetu in za boj proti naraščajoči gospodarski, družbeni, politični in kulturni polarizaciji.
  • Na tretjem zasedanju so bili proučeni načini za izkoriščanje digitalnih tehnologij in za zagotovitev pravičnega dostopa in boljšega učenja. Pandemija COVID-19 je temeljito spremenila učenje, saj je šole po vsem svetu prisilila, da poiščejo alternative neposrednemu poučevanju s sodelovanjem z digitalnim svetom. Srečanje je bila priložnost za preučitev, kako države napredujejo pri usklajevanju morebitnih priložnosti in tveganj, ki jih prinašajo digitalne tehnologije, s socialno sorodnostjo učenja.

Moje priljubljene vsebine

Deli na

O gradivu

Digitalna tehnologija/specializacija Digitalne veščine
Stopnja digitalnih veščin Osnovno, Vmesno, Napredno
Industrija - Področje izobraževanja in usposabljanja Izobraževalne znanosti
Država Evropska unija
Ciljna skupina Digitalne veščine za vse
Tip Iniciative Mednarodna pobuda
Tip publikacije Splošne smernice
Digital Skill And Jobs Logo 1
Image 12