To poročilo Eurydice vsebuje primerjalno analizo kurikularnih pristopov za poučevanje informatike kot samostojnega predmeta ali vključenega v druge predmete v primarnem ter splošnem nižjem in višjem sekundarnem izobraževanju v šolskem letu 2020/2021.
Šolsko izobraževanje na področju informatike v Evropi (2022)
Izobraževanje na področju informatike je bistvenega pomena za to, da mladi pridobijo potrebna znanja in spretnosti za odgovorno in varno sodelovanje v naši družbi, ki jo poganja tehnologija in ki postaja vse bolj digitalna. Evropske države postopoma nadgrajujejo svoje šolske učne načrte, da bi se odzvale na novo realnost in potrebe.
To poročilo Eurydice vsebuje primerjalno analizo kurikularnih pristopov za poučevanje informatike kot samostojnega predmeta ali vključene v druge predmete v celotnem primarnem ter splošnem nižjem in višjem sekundarnem izobraževanju v šolskem letu 2020/2021. Preučuje glavna področja informatike, ki so zajeta v učnih izidih ustreznih predmetov. Preučuje tudi kvalifikacije učiteljev teh predmetov ter programe usposabljanja in druge podporne ukrepe, ki so jim v pomoč. Poročilo zajema vse članice mreže Eurydice (27 držav članic EU ter Albanijo, Bosno in Hercegovino, Švico, Islandijo, Lihtenštajn, Črno goro, Severno Makedonijo, Norveško, Srbijo in Turčijo).
Analiza obstoječih kompetenčnih in kurikularnih okvirov s pripadajočimi učnimi izidi prispeva k oblikovanju skupnega razumevanja in primerljivosti. Na podlagi te analize je bilo opredeljenih 10 ključnih področij informatike kot znanstvene discipline:
Informatika se šteje za ločeno disciplino, če so učni izidi za ta področja vključeni v učni načrt pri ločenem predmetu informatika. V prvem poglavju bo zlasti primerjava vključevanja informatike v analiziranih državah. V drugem poglavju bodo predstavljeni učni izidi na desetih vsebinskih področjih, tretje poglavje pa se bo osredotočilo na strokovni profil učiteljev.