Arisa – analiza potreb po znanjih in spretnostih na področju umetne inteligence (2023)

Področje umetne inteligence je v zadnjih letih doživelo izjemno rast in preobrazbo, kar je korenito spremenilo različne industrije in oblikovalo prihodnost tehnologije.

Arisa – analiza potreb po znanjih in spretnostih na področju umetne inteligence (2023)
Objavljeno: 19. junij 2023
dp 7-097

Rast umetne inteligence je bila eksponentna zaradi napredka na področju računalniške zmogljivosti, razpoložljivosti velepodatkov in prodorov algoritmov strojnega učenja. Umetna inteligenca lahko znatno vpliva na številne različne vloge in funkcije v panogah, saj lahko sistemi umetne inteligence zdaj opravljajo kompleksne naloge, ki so bile nekoč izključno na področju človeške inteligence.

Trg umetne inteligence se hitro širi in napovedi kažejo, da bo v prihodnjih letih dosegel ravni brez primere. Rast umetne inteligence organizacijam ponuja številne priložnosti za inovacije, izboljšanje učinkovitosti in zagotavljanje novih storitev, vendar opozarja tudi na pomembna vprašanja v zvezi z etiko, preglednostjo in odgovornim razvojem umetne inteligence. Evropska unija je ob priznavanju preobrazbenega potenciala umetne inteligence sprejela pomembne ukrepe za oblikovanje razvoja, uvajanja in regulacije tehnologij umetne inteligence. Cilj političnih pobud EU je zagotoviti etično in zaupanja vredno umetno inteligenco ter hkrati spodbujati inovacije in konkurenčnost. Umetna inteligenca bi morala opredeliti predsodke in ljudi izobraziti o enakosti, ne glede na raso, barvo, izvor, spol, starost, jezik, vero, politično prepričanje, ekonomski ali socialni status ali katero koli drugo podlago, zaščiteno s človekovimi pravicami.

V okviru projekta ARISA, ki ga financira EU je cilj poročila o analizi potreb po znanju in spretnostih na področju umetne inteligence pridobiti celovito razumevanje znanj in spretnosti, potrebnih na področju umetne inteligence na evropskem trgu. Poročilo naj bi predstavljalo podlago za strategijo znanj in spretnosti umetne inteligence za Evropo, ki bo razvita v naslednji fazi projekta ARISA in bo odgovor na ugotovljene potrebe po znanjih in spretnostih.

Glavni rezultati te analize potreb so izhodišče za razpravo o strategiji za znanja in spretnosti na področju umetne inteligence. Glavni sklepi o vlogah, pri katerih so potrebna znanja in spretnosti na področju umetne inteligence so:

  • Vloge strokovnjakov na področju umetne inteligence, ki so najbolj potrebne, so podatkovni znanstveniki, podatkovni inženirji in zlasti inženirji strojnega učenja, vključno z inženirji NLP in inženirji računalniškega vida.
  • Nova vloga, ki ji je treba nujno posvetiti pozornost, je hitri inženir.
  • Pojavljajo se tudi vloge za upravljanje in podporo umetne inteligence, pri čemer je najbolj predvidena potreba po strategih za umetno inteligenco, uradnikih za etiko umetne inteligence in nadzornikih kakovosti umetne inteligence.
  • Organizacijski odločevalci, kot so poslovni vodje in srednji menedžment ter oblikovalci politik, potrebujejo osnovno znanje in spretnosti na področju umetne inteligence.
  • Oblikovalci politik in odločevalci se zanašajo na svetovalce za umetno inteligenco, ki združujejo poglobljeno znanje in veščine umetne inteligence s strokovnim znanjem na področju politike ali poslovanja.
     

Glavne ugotovitve o potrebah po znanjih in spretnostih strokovnjakov za umetno inteligenco ter potreb po znanjih in spretnostih na področju umetne inteligence za oblikovalce politik in nosilce odločanja so:

  • Vsaka vloga strokovnjaka za umetno inteligenco (npr. podatkovni znanstvenik, inženir strojnega učenja) ima svoj poseben nabor tehničnih znanj, ki se lahko razlikujejo tudi glede na poseben kontekst strokovnjaka za umetno inteligenco.
  • Vsaka strokovna vloga na področju umetne inteligence potrebuje tudi nabor spretnosti o prečnih temah (npr. etika, varnost), mehkih spretnostih (npr. reševanje problemov) in spretnostih o delovanju v organizacijah.
  • Oblikovalci politik in odločitev potrebujejo osnovno znanje in spretnosti na področju UI, vključno z osnovno terminologijo in prakso, etiko umetne inteligence ter zakoni in predpisi.
  • Svetovalci za umetno inteligenco potrebujejo znanja in spretnosti s področja svetovanja o umetni inteligenci, ki zajemajo npr. upravljanje tveganj na področju umetne inteligence, skladnost z zakonodajo na področju umetne inteligence, strategijo umetne inteligence in izvajanje umetne inteligence.
  • Da bi Evropa napredovala na področju umetne inteligence, je potrebno nujno posvetiti pozornost tako osnovnemu znanju in spretnostim na področju umetne inteligence kot tudi svetovalnim spretnostim na tem področju.

Moje priljubljene vsebine

Deli na

O gradivu

Digitalna tehnologija/specializacija Umetna inteligenca
Stopnja digitalnih veščin Osnovno, Vmesno, Napredno
Država Evropska unija
Ciljna skupina Digitalne veščine za vse, Digitalne veščine za zaposlene, Digitalne veščine za IKT strokovnjake in druge digitalne strokovnjake, Digitalne veščine v izobraževanju
Tip Iniciative Mednarodna pobuda
Tip publikacije Poročilo
Digital Skill And Jobs Logo 1
Image 12