Pripravljena je bila strateška pobuda za digitalizacijo izobraževanja v Romuniji SMART-Edu 2021-2027, ki je leta 2020 prešla v fazo javnega posvetovanja. Cilj je zmanjšati digitalne vrzeli in povečati socialno-ekonomsko vključenost s povečanjem digitalnih spretnosti in uporabe interneta med splošnim prebivalstvom in prikrajšanimi skupinami ter z organiziranjem usposabljanj, prilagojenih potrebam posamezne skupnosti. Izvajanje strateške pobude usklajuje ministrstvo za izobraževanje in raziskave.
Strategija se osredotoča na naslednje stebre:
- Razvoj digitalnih spretnosti na vseh ravneh medpredmetnega izobraževanja, pri specializiranih predmetih, s formalnimi in neformalnimi dejavnostmi.
- Podpora začetnemu in stalnemu digitalnemu usposabljanju pedagoškega osebja.
- Izboljšanje digitalne infrastrukture za zmanjšanje vrzeli v povezljivosti (povezovanje z internetom, vzpostavitev notranjih omrežij, zagotavljanje opreme, zagotavljanje tehnične podpore).
- Spodbujanje izobraževalnih enot in ustanov za izobraževalne ponudbe s specializacijami in digitalnimi kvalifikacijami, primernimi za delovna mesta prihodnosti.
- Ustvarjanje digitalnih izobraževalnih orodij, spodbujanje inovacij za prilagajanje ustvarjalnih, interaktivnih in na študente osredotočenih izobraževalnih rešitev.
- Ustvarjanje privlačnih odprtih izobraževalnih virov.
- Razvijanje in povečevanje javno-zasebnih partnerstev s sodelovanjem v digitalnih omrežjih, tudi z evropskimi in mednarodnimi organi.
- Izmenjava najboljših praks na lokalnih, nacionalnih izobraževalnih platformah za e-učenje oziroma na mednarodnih platformah (SELFIE, e-Twinning itd.).
- Spodbujanje in promoviranje pobud o spletni varnosti, varstvu podatkov, kibernetski higieni in etiki na področju informacijske tehnologije.
- Razvijanje strateškega okvira za napovedovanje zelenega gospodarstva in prilagajanje delovnim mestom prihodnosti.
Cilji, ki jih predlaga strateška pobuda, so naslednji:
- 90 % romunskega prebivalstva naj bi bilo digitalno pismenih;
- usposabljanje 82 % prebivalstva, starega od 20 do 34 let, za nova delovna mesta, da bi uspešno vstopili na trg dela;
- opremiti vse izobraževalne enote v Romuniji z infrastrukturo in tehnološkimi viri, prilagojenimi stalnim spremembam.
Digitalno izobraževanje je ključni cilj za kakovostno, dostopno in vključujočo oceno poučevanja in učenja ter potrebo po strateškem pristopu k pridobivanju digitalnih spretnosti na vseh ravneh izobraževanja