Estonija - Digitalne kompetence v Estoniji

Estonija je ustvarila preprost in jasen model digitalnih kompetenc za učence v podporo učiteljem, tako da jim ni treba znova izumljati kolesa in se lahko popolnoma osredotočijo na učenca.

Digitalne kompetence v Estoniji
Objavljeno: 22. november 2022
dsaj db-368

Estonski nacionalni kurikulum daje poudarek razvoju digitalnih kompetenc. Je ena od 8 ključnih kompetenc, na katere se osredotočajo šole v Estoniji.

Da bi učiteljem olajšali delo, je Estonija ustvarila preprost in jasen model digitalnih kompetenc za učence. Na ta način vsakemu estonskemu učitelju ni več treba izumljati lastnega kolesa, temveč se lahko osredotoči na podporo učencu.

Pojasnjen estonski okvir

Opredeljene kompetence služijo kot cilji tako učiteljem kot študentom. Kot taki okviri digitalnih kompetenc študentov ponujajo integrirane in skupne referenčne točke za analizo, ali učenje poteka. Te opisujejo kompetence, potrebne za reševanje problemov, s katerimi se srečujejo med učnimi procesi (dejansko tudi v delovnem življenju) z uporabo digitalnih tehnologij. Prilagojen je tudi estonskemu izobraževalnemu kontekstu,

Ogrodje digitalnih kompetenc učencev je prilagojeno DigComp 2.1, vseevropskemu okviru Evropske komisije. Ima 5 razsežnosti: 1) informacijsko in podatkovno pismenost (npr.: artikuliranje potreb, presojanje ustreznosti virov, organiziranje digitalnih podatkov; 2) komunikacija in sodelovanje, 3) ustvarjanje digitalne vsebine (npr.: urejanje, razumevanje avtorskih pravic, poznavanje orientacije) računalniški sistemi, 4) varnost in 5) reševanje problemov.

Kako deluje v praksi

Ogrodja digitalnih kompetenc so dopolnjena z različnimi orodji, ki so namenjena podpori njihovega izvajanja. Tej vključujejo:

  • Kriteriji ocenjevanja. Za vsako ključno stopnjo izobraževanja obstaja javno dostopen nabor kriterijev za ocenjevanje učencev, povezanih s petimi razsežnostmi okvira digitalnih kompetenc učencev. Ti so bili razdeljeni na vsako od štirih ključnih stopenj splošnega izobraževanja in jih učitelji lahko uporabljajo za ocenjevanje napredka učencev pri izgradnji digitalne kompetence. Po drugi strani pa lahko uporabijo nove podatke za načrtovanje strategij za nadaljnje izboljšanje učenja. Učenci lahko merila uporabijo tudi za določanje lastnih učnih ciljev. Za študente s posebnimi potrebami obstaja dodatna prilagojena različica kriterijev ocenjevanja.
  • Samoocenjevalna anketa. Šolam in dijakom je na voljo spletni vprašalnik za samoocenjevanje digitalnih kompetenc za dijake nižjega in višjega srednjega razreda v različnih oblikah.
  • Slovar digitalne tehnologije. Na voljo je digitalni glosar, povezan z okviri kompetenc učencev, pa tudi z digitalnimi merili ocenjevanja in digitalnim učenjem na splošno. Te učiteljem in učencem zagotavljajo skupni jezik, potreben za razpravo o digitalnem poučevanju in učenju.
  • Scenariji digitalnega učenja. Zbirajo se digitalni učni scenariji, ki opisujejo najboljše prakse vključevanja učenja in razvoja digitalnih kompetenc v različne šolske predmete. Ti učni scenariji so objavljeni z odprtim dostopom.

Projektna skupina za digitalno kompetenco

Pobudo za digitalno kompetenco vodi Odbor za izobraževanje in mladino Estonije, ki ima tudi posebno delovno skupino za digitalno kompetenco. Spremljajo razvoj in pripravljajo poročila, pilotirajo in testirajo nova orodja, posodabljajo materiale (vključno z okviri), predstavljajo rezultate itd.

Delovna skupina poroča o rezultatih in razvoju dvakrat letno Svetovalnemu odboru za digitalne kompetence, ki ga sestavlja 10 predstavnikov ključnih organizacij v Estoniji (Estonsko združenje izobraževalnih tehnologov, Estonsko združenje za napredek poklicnega izobraževanja, Estonsko združenje učiteljev, Univerza v Tartuju, Estonsko združenje učiteljev informatike, Estonsko združenje učiteljev v vrtcih, Univerza v Talinu, Estonski organ za kvalifikacije, Estonsko združenje ravnateljev šol in estonsko ministrstvo za izobraževanje in raziskave).

Moje priljubljene vsebine

Deli na

O dobri praksi

Digitalna tehnologija/specializacija Digitalne veščine
Stopnja digitalnih veščin Osnovno, Vmesno, Napredno
Industrija - Področje izobraževanja in usposabljanja Gostinstvo in turizem, šport, osebne storitve, podrobneje neopredeljeno, Informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT)
Organizacija Education and Youth Board of Estonia (Harno)
Država Estonija
Ciljna skupina Digitalne veščine v izobraževanju
Tip financiranja Javno
Industrija - Področje izobraževanja in usposabljanja Gostinstvo in turizem, šport, osebne storitve, podrobneje neopredeljeno, Informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT)
Tip Iniciative Nacionalna pobuda
Digital Skill And Jobs Logo 1
Image 12