SLO | ENG

Pomen IQ-ja se manjša, v ospredje prihaja DQ

DQ je oznaka za digitalno inteligenco. A ta izraz ne zajem le tega, da človek obvlada sodobne tehnologije. Institut DQ, ki je leta 2016 izoblikoval akronim DQ, definira omenjeni pojem kot „skupek družbenih, čustvenih in kognitivnih sposobnosti, ki posamezniku omogočajo, da se sooči z digitalnimi izzivi in sprejme digitalizacijo".
Za DQ je značilno, da nam ni v nobeni meri prirojen, ampak ga moramo izgraditi. In tako kot za učenje jezika velja, da so najpomembnejša zgodnja leta otroštva. 

Raziskava Instituta DQ, ki je potekala v 29 državah med otroki, starimi od 8 do 12 let, je pokazala, da je bila več kot polovica otrok že izpostavljenih negativnim vidikom spleta, pa naj gre za spletno nasilje, digitalno krajo identitete, ali pa preveč časa preživijo pred računalnikom. Še bolj so negativnim vidikom spleta izpostavljeni otroci, ki živijo v manj razvitih državah. 

Izobraževalni sistemi v vseh državah so še vedno precej neučinkoviti, ko govorimo o DQ. Breme vzgoje otroka zato večinoma pade na starše. In pogosto tudi starši tavajo v temi, kako vzgojiti otroka v digitalnem svetu. Institu DQ je zato v sodelovanju s Svetovnim ekonomskim forumom sprožil gibanje „DQ Every Child". Z njim želi vzpostaviti mednarodno gibanje, ki bo pomagalo otrokom po vsem svetu razvijati DQ. Gibanje deluje 9 mesecev in do zdaj so pomagali več kot 600 tisoč otrokom v 30 državah. DQ otrok, ki so bili deležni izobraževanj, se je v povprečju dvignil za 10 %, kar pomeni, da se je možnost za njihovo spletno zlorabo zmanjšala za 15 %.