SLO | ENG

Finalisti Evropske nagrade za digitalne veščine 2017

Evropska komisija in koalicija Digitalne veščine in delovna mesta sta izbrali 20 finalistov izmed 243 prijavljenih za Evropsko nagrado za digitalne veščine (European Digital Skills Award 2017). Namen tekmovanja je promocija digitalnih veščin na vseh ravneh družbe. Nagrajenci bodo razglašeni 7. decembra.
Nagrade bodo podeljene v petih kategorijah:
1. Digitalne veščine za vse
2. Digitalne veščine za zaposlene
3. Digitalne veščine za IKT strokovnjake
4. Digitalne veščine v izobraževanju
5. Digitalne veščine za ženske in dekleta

Digitalne veščine za vse
Fundacija Kibernetski prostovoljci združuje 1500 prostovoljcev iz cele Španije. Prostovoljci v svojem okolju zaznavajo potrebe po digitalnem izobraževanju, organizirajo delavnice in izobražujejo ljudi. Ciljne skupine so predvsem starejši ljudje, ljudje s posebnimi potrebami, podjetnice, osnovno- in srednješolci, pedagogi, starši. Na delavnicah se posvečajo tudi nadlegovanju prek spleta in spletni varnosti.

Digitaal.Talent@Gent  je program belgijskega mesta Gent, Socialnega centra in središča Digipolis. Program ponuja brezplačni najem strojne opreme za šole in organizacije, vsako poletje organizirajo brezplačen poletni kamp programiranja za socialno ogrožene otroke, izobražujejo ljudi s posebnimi potrebami in nudijo digitalno izobraževanje vsem, ki si ga želijo.

The Grande école du numérique je francoski projekt. Velika digitalna šola je začela z delom leta 2015. Na voljo je več kot 400 akreditiranih programov. Programi so dostopni vsem, poudarek pa je na digitalnem izobraževanju nižje kvalificiranih delavcev in brezposelnih.

Izpostava mestne knjižnice na jugu romunskega mesta Medgidia in Knjižničarji prostovoljci vodijo številne programe za digitalno izobraževanje depriviligiranih ljudi. Namenjeni so brezposelnim, otrokom in odraslim iz socialno šibkih družin, starejšim, onkološkim bolnicam. V programih se učijo od osnovne uporabe pametnih naprav, uporabe spleta do programiranja.

Digitalne veščine za zaposlene
Fit4coding je šola programiranja, ki je rezultat javno-zasebnega partnerstva med luksemburškim ministrstvom za delo in zaposlovanje in podjetjem NumericALL. Program izobraževanja traja dve leti, namenjen pa je predvsem brezposelnim mladim, ki so zgodaj opustili šolanje in so nižje kvalificirani delavci. Program traja šest semestrov, rezultati po prvih 4 semestrih kažejo, da je 80 % udeležencev našlo delo. Prva generacija bo končala šolanje letos konec leta. 

Poljska IT akademija je v sodelovanju z banko Nordea razvila programe za prekvalificiranje in dokvalificiranje delavcev v IT operaterje. Po zaključku programa imajo najboljši udeleženci možnost enoletnega poskusnega dela v banki ali z njo povezanih družbah.

Digitalno usposabljanje malih in srednjih podjetij je projekt latvijskega združenja za IKT, ministrstva za gospodarstvo in latvijskega zavoda za zaposlovanje. Namenjen je direktorjem malih in srednjih podjetij in zaposlenim. V projekt se lahko vključijo tudi samozaposleni. Glavni namen je dvig produktivnosti in konkurenčnosti malih in srednjih podjetij. Projekt se je začel decembra 2016 in do konca oktobra 2017 je v njem sodelovalo že več kot 400 podjetij. 

Digitalna komunikacija med kmeti in potrošniki je projekt nizozemske organizacije za kmetijstvo in hortikulturo. Glavni namen je usposobiti kmete, da skozi družbena omrežja nagovarjajo potrošnike in tako promovirajo in prodajajo svoje pridelke. 

Digitalne veščine za IKT strokovnjake
Irska finančna uprava je lani začela s programom, s katerimi želi dodatno izobraziti 450 zaposlenih na področju IKT. Na ta način bo tudi zmanjšala stroške zunanjih sodelavcev, ki jih zdaj najema, saj v svojih vrstah nima dovolj usposobljenih ljudi.

Google, Bertelsmann in Udacity so začeli s šolanjem IKT strokovnjakov, s katerimi želijo dopolniti njihovo manjkajoče znanje povsod po Evropi. Vsak udeleženec dobi mentorja, ki jih spremlja skozi celoten proces izobraževanja.

Samsung, Randstand in Katoliška univerza iz Italije vodijo inovacijski kamp. Namenjen je študentom, ki želijo prevesti teoretično znanje v praktične aplikacije.

Univerza v Dublinu študentom ponuja program digitalnega kuratorstva. Možen je tudi magistrski študij, ki je namenjen vsem, ki že delajo v kulturnih in umetniških ustanovah in želijo umetnost predstavljati tudi s pomočjo digitalnih tehnologij.

Digitalne veščine v izobraževanju
Tečaj programiranja, katerega pobudniki so dansko združenje IKT, občine, ministrstvo za izobraževanje in nevladna organizacija, je namenjeno osnovnošolcem in pedagoškim fakultetam. Otroci v procesu izobraževanja celo razvijejo projekt, ki je nato predstavljen podjetjem. Cilj tečaja programiranja je, da bi bile šole in občine v roku dveh let usposobljene, da bi same izvajale tečaj, zdaj jim namreč pomagajo predstavniki pobudnikov tečaja.

Izobraževalni center v Dublinu je zagnal projekt, v katerem osnovne šole med seboj tekmujejo na področju digitalizacije, in sicer, katera jo je najbolje integrirala v sam izobraževalni proces. Zmagovalna šola bo na koncu dobila nagrado.

Francoska gimnazija Montrésor je razvila program, v katerem se učenci izobražujejo o uporabi Twitterja – pisanje, urejanje, kako se odločiti, kdo je relevanten za sledenje, ipd.

Romunski gimnazijci se lahko vključijo v program, ki ga vodijo IT strokovnjaki. Vsak vodi skupino gimnazijcev, ki se ne izobražujejo le o digitalizaciji, ampak tudi, kako razviti produkt, kako ga promovirati ipd. Program je namenjen gimnazijcem v revnih predelih Romunije.

Digitalne veščine za ženske in dekleta
Digitalna akademija je projekt nevladne  češke organizacije Czechitas, ki spodbuja ženske in dekleta, da se izobražujejo na področju IKT in poiščejo delo na tem področju. 

IT zanjo je poljski projekt, ki pomaga študentkam računalništva in informatike najti delo. Obsega več programov; Ženske v tehnološkem kampu je program, v katerem sodeluje 130 najboljših študentk. Otroci in IT je program, kjer 50 študentk uči otroke iz ruralnih delov Poljske digitalnih veščin. Mentorski program pa je namenjen študentkam, ki dobijo mentorje iz IT podjetij, ki jim nato pol leta pomagajo pri profesionalnem in osebnem razvoju.

Še en poljski projekt je namenjen ženskam, ki ravno začenjajo kariero, in tistim, ki so se vrnile s porodniške. Poleg programiranja se učijo tudi 3D oblikovanja in tiskanja. 

Microsoft je razvil dveletni program izobraževanja, v katerem je pogoj, da sodeluje vsaj 80 % žensk in 20 % moških. Gre za ravno nasprotno razmerje kot sicer velja v IKT. Microsoftovi mentorji pomagajo študentom na poti iskanja prve zaposlitve.

Več o finalistih in nagradi si lahko preberete TUKAJ.

Avtorica: Polona Movrin