Delež Evropejcev, ki kupujejo prek spleta, se je podvojil

Zaupanje evropskih potrošnikov v nakupovanje prek spleta se je močno povečalo. V desetih letih se je delež Evropejcev, ki nakupujejo prek spleta znotraj Evropske unije, skoraj podvojil. V letu 2007 jih je prek spleta nakupovalo slabih 30 odstotkov, letos 55 odstotkov, kaže Pregled stanja potrošniških trgov za leto 2017, ki ga vsako leto pripravi Evropska komisija.
Potrošniki so tudi vse bolj odprti za spletne nakupe pri trgovcih na drobno zunaj svoje države. Od lanskega leta se je njihovo zaupanje v čezmejno spletno nakupovanje povečalo za 21 odstotkov. Prav tako se vse bolj zavedajo svojih pravic, čeprav je odstotek še vedno precej majhen. V povprečju 13 odstotkov potrošnikov v celoti pozna svoje pravice, leta 2014 je bilo takšnih le 3,6 odstotka. So pa zelo velike razlike v ozaveščenosti med potrošniki iz različnih držav Evropske unije; kar 94,5 odstotkov Fincev se pritoži, če meni, da so bile kršene njihove potrošniške pravice, v Bolgariji pa ta delež znaša le 55,6 odstotkov. 

Velike razlike so tudi v izpostavljenosti nepošteni poslovni praksi pri nakupovanju prek spleta. Glede na pregled stanja potrošniških trgov za leto 2017 ji je bilo izpostavljeno denimo 3,4 odstotke Avstrijcev in kar 40,9 odstotkov Hrvatov.

Trgovci ne sledijo povpraševanju
Zanimivo pa je, da čeprav nakupovanje prek spleta med državami EU skokovito narašča, trgovci temu ne sledijo. Potrošniki so poročali, da jim je bilo ob poskusu plačila v spletni trgovini v drugi članici EU plačilo zavrnjeno (takšno izkušnjo je imelo 13 odstotkov potrošnikov) ali pa niso imeli možnosti, da bi jim nakupljeno dostavili v njihovo državo (takšno izkušnjo je imelo 10 odstotkov potrošnikov). Prav tako kar 60 odstotkov trgovcev na drobno, ki imajo spletno trgovino, ne razmišlja, da bi prihodnje leto uvedli čezmejno prodajo. Trgovce predvsem skrbi razlika v nacionalnih državnih predpisih, razlike v pogodbenem pravu in v pravicah potrošnikov ter  možnost, da poslano blago ne bo plačano.

Evropska komisarka Věra Jourová je Pregled stanja potrošniških trgov za leto 2017 komentirala z naslednjimi besedami: »Moja prednostna naloga je izboljšati zaupanje ljudi in manjših trgovcev na drobno v enotni digitalni trg. Potrošniki so že bolj samozavestni pri spletnem nakupovanju. Prav tako smo jim zagotovili hiter postopek za vračilo denarja, če gre kaj narobe, tudi kadar kupujejo v drugi državi. Zdaj pa smo pred izzivom, da spodbudimo več podjetij, da se odzovejo na povečanje spletnega nakupovanja preko meja.«

Celoten Pregled stanja potrošniških trgov za leto 2017 si lahko preberete TUKAJ.